Filmy

Bóle kręgosłupa lędźwiowego - najlepsze ćwiczenia

Bóle kręgosłupa lędźwiowego to częsta przypadłość, nawet u osób w młodym wieku. Siedzący tryb życia sprzyja zwyrodnieniom i często kończy się rehabilitacją. Wielu pacjentów, którzy wymagają bardziej zaawansowanej fizjoterapii pyta o ćwiczenia, które mogliby samodzielnie wykonywać w domu, w związku czym przygotowaliśmy krótki filmu instruktażowy. Polecamy go każdemu kto cierpi z powodu powracającego bólu pleców lub chce mu zapobiec.

Prawidłowa postawa ciała - co to jest?

"Wyprostuj się!" Kto z nas nie słyszał w dzieciństwie tej ostrej reprymendy? Tymczasem prawidłowa postawa ciała to nie tylko chodzenie wyprężonym jak struna, ale zrównoważone ułożenie wszystkich kończyn i odpowiednia sylwetka. Przybliżamy to pojęcie i dobre nawyki na poniższym filmie.

Ćwiczenia stabilizacyjne świetnie sprawdzają się przy wielu rodzajach uszkodzeń kolan. Poza tym wzmacniają mięśnie oraz poprawiają zmysł równowagi. Będą dobrym wyborem dla osób, które szukają bardziej zaawansowanych ćwiczeń.

Ćwiczenia rozciągające są w szczególności zalecane osobom, które mało się ruszają, mają siedzącą pracę lub po prostu dużo czasu spędzają w jednej pozycji.

Film prezentuje przykładowy zestaw ćwiczeń wzmacniających kręgosłup. Należy pamiętać, aby nie wykonywać ćwiczeń sprawiających ból. W takim przypadku skonsultuj się ze swoim Fizjoterapeutą !

Film przedstawia przykładowe ćwiczenia eliminujące BOCZNE PRZYPARCIE RZEPKI. Jest to dolegliwość, którą pomoże Ci zdiagnozować Fizjoterapeuta i/lub Ortopeda. Może ona być przyczyną, np. bólu podczas wchodzenia po schodach, obrzęku, "chrupania" w kolanie.

Czasem błahe czynności wydają się takie proste.. ;-) Tak to się zaczęło.

Film przedstawia sposoby samodzielnego radzenia sobie z uczuciem drętwienie ręki. WYPRÓBUJ !

Film przedstawia sposoby samodzielnego radzenia sobie z uczuciem drętwienie nogi. WYPRÓBUJ !